Dinsdag 21 januari // Laatste hele dag

22 januari 2020 - Mechanicsburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Wat gat het snel .. Dit was de laatste hele dag die we mochten spenderen op Messiah College.. Vanmorgen heb ik wat brieven op de post gedaan en daarna zijn we naar de Gospel Worship gedaan, dat gehouden werd in de gymzaal.

Screenshot_20200122-032432_WhatsApp

Dr. Minnijean Brown Trickey die al haar hele leven lang vechf voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen, zwarte en blanken, arm en rijk en ga zo maar door mocht na de worship een bemoedigende en mooie toespraak houden. Een toespraak over hoe makkelijk mensen denken over de situatie van een ander, dat een mens niet kan inzien wat iemand echt meemaakt als je niet de diepste interesse toont en respect.

Screenshot_20200121-225935_Instagram

Na de gospel worship heb ik in de Messiah College winkel wat dingetjes gekocht en daarna lekker ontbeten. In de middag heb ik de rest van mn koffer klaargemaakt en hadden we evaluatie over de reis gehad met onze klas en de docent. Er waren veel tops maar ook tips waarmee de docent ook vaak  mee eens was. Na de evaluatie ben ik naar mijn appartement gegaan en heb ik mijn hosts klompensloffen gegeven en stroopwafels. Ze vonden de sloffen heel lekker zitten en de stroopwafels vonden ze heel erg lekker.

20200121_153749

Om 1730 hadden we het Farewell dinner, een laatste avonddiner met de Nederlandse studenten met Messiah hosts en andere studenten. Samen hebben we lekker Amerikaanse BBQ gegeten en hebben we de organisatoren onze bedankjes gegeven wat bestond uit een unoxmuts, stroopwafels en Wilhelmina pepermunt. Daarna hebben we de aftermovie gezien die Nederlandse studenten in elkaar hebben gezet door middel van verschillende fotos en videos. Daarna hebben we samen het liedje 'Leef' gezongen van Andre Jr Hazes, omdat we dit vaak gezongen hadden tijdens de tripjes met de Messiah studenten.

Screenshot_20200122-032420_WhatsApp

Na de Farewell dinner zijn we met 20 man naar de Chick-fill-a gegaan en daar gezellif gepraat en gelachen. Uiteindelijk zijn we naar Rafiki house gegaan en daar heb ik aan Sam, het genaamde hoofd van het huis, ook bedankjes gegeven waar hij heeeel erg blij mee was.

20200121_231745

De rest van de avond zijn we daar gebleven en hebben we een hele toffe tijd gehad met mooie gesprekken.

Screenshot_20200121-225903_Instagram

Morgen gaan we echt echt echt weg, heel gek om te beseffen. Ik ga hen missen zeker weten, maar naar huis gaan is ook geen slecht idee 😅. We gaan om 10u weg mer de bus en komen om 13u ongeveer aan. Ons vliegtuig gaat pas om 1840 (!!!) maar iedereen moet vrijwel zolang wachten als ons dus gaan we samen de tijd proberen te doden. Dan gaan we uiteindelijk via London, dan naar Schiphol en dan weer terug naar Nieuwerkerk aan den IJssel..

1. Coby.willemse:
    22 januari 2020
    Fijn al je verslagen, je hebt t druk gehad, maar wel erg leuk. Wanneer kan je hier nu schieten, in een campus wonen, s nachts winkelen, of sneeuw zien.... Ik zie je morgen weer, da s ook wel weer fijn.
  2. Miranda Willemse:
    22 januari 2020
    Hahahahaha zie ze staan mer die klompenx echt wat een helden hahaha wat leuk dat ze blij zijn met de bedankjes! De States is zo vet, snap dat je het gaat missen!