Dinsdag 7 januari // De reis.

7 januari 2020 - Newark, New Jersey, Verenigde Staten

Vandaag was de dag: we gaan naar Amerika! Ik kon het echt niet bevatten, maarja dat komt nog wel. Femke en ik moesten om 04u opstaan (pfff) om het vliegtuig om 7:30 te hebben en we zijn door mijn liefste moeder naar Schiphol Airport gebracht. We werden bij de K+R afgezet en zagen al dat het gelukkig erg rustig was. Bij het inchecken van de koffers schrokken we even dat mijn koffer 33 kg was, want je mag namelijk max 23. Uiteindelijk bleek het te zijn dat de medewerker de koffer van Femke en mij bij elkaar opgeteld had en dat ik dus maar 16 kg mee had. We waren uiteindelijk ruim op tijd om 06:00 bij Gate D29.

Gate D29

Nog even gebeld met Jerre natuurlijk en beetje gebruik van wifi en voordat we het wisten mochten we het vliegtuig in van Britisch Airways 423. De vlucht duurde ongeveer 1,5u en we kwamen veilig aan in London, waar we nog wat gegeten en gedronken hebben. We moesten 2u lang wachten op het vliegtuig Britisch Airways 185 en met een kleine vertraging zijn we om 11:30u vertrokken naar Amerika!

Begin reis van London naar NewarkUitzicht in het vliegtuigBinnenkant vliegtuigEten in het vliegtuig

We keken er een beetje tegenop om 9u (!!) te vliegen, maar naast het vliegtuig vloog de tijd ook snel. Lekker filmpje gekeken, spelletjes gespeeld, uit het raam gekeken en geslapen en de tijd was zo voorbij. Toen we geland waren konden we het niet geloven, we zijn gewoon in het bekende, verre, beroemde Amerika! We moesten langs de douane die erg vervelend was omdat ie hij niet geloofde dat we voor school naar Amerika gingen, maar uiteindelijk mochten we doorlopen.

Uitzicht New York

We hebben onze koffers gepakt en zijn toen naar Level 1 gelopen om klasgenoten en docent te meeten en wachtte daarna op de bus die ons naar onze bestemming Messiah College ging brengen.

Naar de bus

Met de bus was het nog 3u gereden en begon het mooie landschap te veranderen in een mooie Winter Wonderland, overal lag een dikke pak sneeuw! Eenmaal aangekomen op Messiah College (wat van zichzelf bijna een dorp is) werden we gebracht naar 'Jordan Science Center' waar we onze hosts in het echt gingen ontmoeten.

Aankomst op Messiah CollegeAankomst en ontmoeting met hosts

Eerst hebben we kort nog wat snacks gekocht in 'The Union Cafe' en we zijn daarna naar hun appartementengebouw 'Kelly C' gebracht. Lizzy en Rachel hebben met de plattegrond van Messiah College nog even laten zien waar alles te vinden was en om 22u (in NL 4u) zijn we gaan slapen en was de eerst dag al alweer voorbij ...

1. Miranda Willemse:
    9 januari 2020
    Ooowwh zo leuk om te lezen Annemiek! Die douane dacht zeker dat je als model in de US ging werken 😋 Keep us posted!
  2. Coby.willemse:
    9 januari 2020
    Vooral de zin" mijn liefste moeder" is mooi. Om 4 uur op en 4.30u in de auto...