Woensdag 23 januari (Donderdag 24 januari) // Terugreis

23 januari 2020 - Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

Het laatste nachtje was een kort nachtje, maarja je wilt toch alles eruit halen wat er nog uit te halen valt! In de ochtend met kleine oogjes naar de Messiah Shop gegaan om nog paar dingetjes te kopen en daarna mijn koffer bij mijn appartement gehaald, gedag gezegd tegen mijn roommate en naar de bus gegaan. In de bus gezellig gekletst en geslapen, voordat we het wisten stonden we al bij de tussenstop: Duckin Donuts! Lekker broodje gekocht, donut geprobeerd en weer de bus in gesprongen.

20200122_12212820200122_121039

Op Newark namen we al afscheid van een paar klasgenootjes en de docent en de rest ging nog eventjes een drankje doen. Daarna scheidde onze wegen naar New York, Wenen, Dallas, Schiphol of JFK. Het is voor iedereen nog even wennen dat het avontuur van Messiah College (voor sommige voor even) echt voorbij is! We zijn in deze twee weken een hecht en hele toffe groep geworden, het voelde zelfs aan als soort familie!

20200122_100942

De reis in het vliegtuig ging heel goed, de douane waren alleen weer heel erg irritant en waren zeker met het verkeerde been uit bed gegaan.. In Nederland eenmaal aangekomen moesten we onze koffers laten controleren omdat we een internationale vlucht hadden, maar gelukkig kregen we onze koffer na de controle weer dicht.

20200122_18343720200122_20093620200122_220729

Bij de aankomsthal stond het zusje van Femke te wachten en even laten kwamen Miranda en Jerre ook aan. Samen hebben we wat gegeten op Schiphol, zijn we samen naar huis toe gegaan met de trein en ben ik toen ik thuis was gelijk gaan slapen. Rond etenstijd kwam Renske ook thuis en tijdens het eten en na het eten heb ik al mijn USA avonturen gedeeld ... Dit was het dan, mijn USA avontuur is voorbij! Ik heb tijdens deze twee weken heel vele geleerd over USA, over gastvrijheid, verschillende meningen en perspectieven. Meerdere Messiah studenten gaven aan met school door Europa te gaan en kort in Nederland te zijn, dus wie weet dat we hen nog gaan zien.

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn reisblog, het is heel fijn om al die reactie te lezen en de interesse van vrienden en familie ❤

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjaak Van Kooten:
    24 januari 2020
    Mooie trip gehad. Ik heb met plezier je blog gelezen. 👍👍👍
  2. OPA DE jONG:
    24 januari 2020
    Ik heb alle verhalen met grote verwondering gelezen Ik zal de verhalen gaan missen maar ben toch dankbaar dat je weer thuis ben
  3. Miranda Willemse:
    24 januari 2020
    MIRANDA EN JERRE KWAMEN AAN MET EEN HELE LEUKE BALLON hahahah grapje, leuk om dit allemaal gelezen te hebben!! Up to another adventure? 😏