Zaterdag 18 januari // Washington DC

19 januari 2020 - Washington D.C., Verenigde Staten

Het was erg erg erg vroeg vanmorgen, maar we konden gelukkig lekker verder slapen in de bus. We gingen 2u langs rijden naar Washington en kwamen om 9u aan bij Arlington National Cemetry. Hier konden wij een duidelijk en indrukwekkend beeld krijgen van de respect en eer dat de soldaten krijgen van Amerika.

IMG-20200118-WA003520200118_102017

We zijn naar het midden van de begraafplaats gelopen waar 'The Unknown Soldier' lag, waar om het uur de wacht wordt gewisseld. Dit wordt allemaal perfect, precies en eervol gedaan. Je kan dit ook zien op youtube:
The Unknown Soldier

IMG-20200118-WA0029

Daarna zijn we doorgereden naar Lincoln Memorial, waar we een mooi uitzicht hadden op Washinton Memorial (die grote paal) en in de verte 'The Capitol'.

20200118_104544

Op deze trappen stond ook Martin Luther King tijdens zijn wereldberoemde speech  'I have a dream'.

20200118_104537

IMG-20200119-WA0003

Hier hebben we samen een groepsfoto gemaakt. We zijn langs het Washington Memorial gelopen en doorgelopen naar het witte huis.

20200118_132006IMG-20200118-WA0017

De straten waren volledig afgezet door de politie door het 'Woman Protest' tegen Donald Trump. Er waren dan ook veel vrouwen die daar liepen met verschillende borden. Op het volgende plaatje staan ik en Joost met 1 van de borden die daar lag op de foto.

IMG-20200118-WA0018

We hebben heerlijk gegeten bij de McDonalds en zijn daarna naar de Capitol lk gegaan. We hebben daarna kort rondgelopen in één van de vele gratis musea 'The National History Museum' en 'The Air and Space Museum'.

IMG-20200118-WA003020200118_162054

Voordat we het wisten was het alweer 17u en moesten we weer terug zijn bij de bus. We hebben een tussenstop gemaakt bij een all-you-can-eat restaurant. Hierna zijn we terug gegaan naar Messiah College en naar bed gegaan. Toen we aankwamen zagen we dat het goed gesneeuwd had, dus kwamen we weer aan in een prachtig Winter Wonderland. Vandaag hebben we uiteindelijk 25.000 stappen gezet!
Morgen gaan we mee naar de kerk van de hosts van Femke, in de middag gaan we naar het park toe van Hershey's. De Amerikanen zijn heel trots op Hershey's, het bekende en volgens hen geweldig lekkere chocola (wij NL'ers zijn er niet onder de indruk van haha). In de avond zal er weer een voetbalwedstrijd plaatsvinden. Morgen zit het programma dus weer propvol, maar daar hou ik juist van!

1. Miranda Willemse:
    19 januari 2020
    Jij moest als feminist natuurlijk wel even een bordje vasthouden hahaha
  2. Coby.willemse:
    19 januari 2020
    Een vol programma, maar wel enorm leuk om te lezen.