Donderdag 9 januari // Hunting Store, Farm Show and Rodeo

9 januari 2020 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vanmorgen had ik ietsjes last van de jetlag en heb ik lekker yoghurt met nootjes en honing gegeten. We zouden een les krijgen over 'The American Independence' maar de Amerikaanse docent was ziek .. Jan (onze docent) wilde dan ook graag gebruik maken van deze tijd en gesprekken hebben voor de groepsopdracht die we hebben tijdens deze 2 weken: We moeten een onderwerp kiezen waarover we 5 hypotheses stellen en we voor antwoord met studenten in gesprek moeten gaan. Ons gekozen onderwerp is voedsel en Jan vond ons plan prima. Daarna hebben we met de klas was gedronken bij 'The Union' en hebben we paar potjes gepooled. Daarna heeft een vriend van ons met zijn drone boven Messiah Campus gevlogen:

Drone view Messiah College

Daarna spulletjes gepakt en het was zover: naar WITF, Bass Pro Shops, Farm show en de Rodeo.

De WITF is een podcastbedrijf dat televisie en radio uitzend. Ze hebben per week 40 miljoen luisteraars en 4 miljoen kijkers. Ze doen net zoals NPO 1-3 reclame voor programma's, wat in Amerika speciaal is omdat er normaal om de 8 minuten reclame is 😯 Ze heeft ons de regiekamer, televisiekamer en radiokamer laten zien en veel vertelt over het bedrijf zelf.

Televisiekamer On air WITF

Televisiekamer WITF

Radiokamer WITFRegiekamer WITF

Daarna zijn we naar Bass Pro Shop gegaan, een gigantische winkels vol met boten, quads, vishengels, jachtkleding, kruisbogen en wapens! We raakte bevriend met de man achter de balie en daardoor mochten we wat wapens vasthouden. Speciaal voor ons had hij gebeld met zijn baas of wij als groep keertje mogen schieten en zijn baas had daar geen bezwaar tegen. We moeten nu alleen afwachten of het in ons schema past en of vervoer kunnen regelen, spannend!

Kruisbogen in Bass Pro Shop

Wapens in Bass Pro Shop

Bass Pro Shops

Bass Pro Shops wapen

Hierna zijn we naar de Farm Show gegaan, een gebouw zo groot als de hele IKEA met dieren, tractoren, eten, politie en een boterbeeld (ja heel random). De milkshake is blijkbaar bizar bekend en lekker dus dat moesten we natuurlijk proberen, hij was heel erg lekker!

Milkshakes Farm ShowVarkens Farm ShowKuikentjes Farm ShowKoeien Farm ShowSchapen Farm ShowButtersculptureButtersculpture uitlegBijen op de Farm showALPACA OP DE FARM SHOWKonijnen op de Farm showBroodje geroosterde kip

Om 19u was het zover, de Rodeo! Van te voren hoorde we dat het 3u zou duren en we dachten dit echt niet te overleven.. De tijd vloog zo voorbij en de verschillende onderdelen waren allemaal erg spannend en soms ook heel gevaarlijk. Zie de videos op deze blogpagina voor de Rodeo!

Rodeo arena

In de bus deelde we allemaal ons enthousiasme en verbazing over de rodeo show, het was namelijk heel gaaf maar soms werden de dieren wel erg hardhandig aangepakt... Binnen no time waren we weer terug op het Campus en zijn we naar onze eigen hosts gegaan. Ik heb Lizzy nog wat filmpjes laten zien en daarna gingen we naar bed toe.

Morgen gaan we naar het UMPC Hospital en gaan we bowlen met onze hosts. Twee heel verschillende dingen, maar waarschijnlijk komen er wat dikke blunders in mijn verslag van het bowlen.

1. Miranda Willemse:
    10 januari 2020
    Vet man die rodeo! En jij ook met je charme blikken gewoon dat geregeld, hopelijk kan het want tis echt vet om even een geweer te hebben gebruikt! Wel op safe zetten dan he ;)