Vrijdag 10 januari // Ziekenhuistour en Bowlen

11 januari 2020 - Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten

Het was eventjes gedoe met het uploaden van de fotos van donderdag, maar de fotos staan op de blog!
Vandaag ging de klas in verschillende groepen naar verschillende uitjes, die gekozen waren door de studie die je deed. Femke en ik doen de studie Verpleegkunde dus hebben ze geregeld dat we naar de UMPC Pinnacle Hospitsl in Harrisburg gingen. Hier kregen we op elke afdeling een tour en veel uitleg van de manager van de afdeling. Op de planning stonden de volgende afdelingen
- Neonatologie
- Orthopedie
- Cardiologie
- Transitie
- Intensive Care
- Dialyseafdeling

Afdelinf Neonatologie op UMPC Pinnacle Hospital

Toen we onderweg waren naar de dialyse afdeling kwam de docent die met ons mee was een vriend tegen die anesthesist was in de Operatie Kamer afdeling. Toen ze uitlegde dat wij uit NL kwamen en dat we een tour door het ziekenhuis kregen bood hij aan om een korte tour te geven door de Operatie Kamer afdeling: daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! We kregen een 'bunnysuit' en mochten met ons mooie pakje en haarnetje door de afdeling lopen en door het raamspieken om zo verschillende operaties te zien.

Screenshot_20200110-181238_InstagramScreenshot_20200110-181227_Instagram

Het was allemaal bizar indrukwekkend en interessant, we zagen zelfs een robot die iemand aan het opereren was! Toen we klaar waren met de tour zijn we naar Taco Solo geweest en daar hebben we taco's gegeten. Ik heb drie kleine taco's gekocht: een kiptaco, garnalentaco en steaktaco. Ze waren allemaal erg lekker!

Daarna zijn we omdat we toch in de buurt waren naar de Capitol (gemeentehuis) van Harrisburg gegaan en daarna terug naar Messiah College gegaan.

Capitol of Harrisburg

In de avond gingen we met onze studenten en Messiah College studenten bowlen, waar ik helemaal geen zin in had aangezien ik er echt heel slecht in ben. Dit was te zien de eerste twee potjes, ik was één na laatste en laatste.. Maar de laatste ronde was ik on fire!! Ik gooide spares, strikes en uiteindelijk heb ik het de bowlingavond kunnen afsluiten met de eerste plaats! We hebben op het einde een groepsfoto gemaakt die nog zal volgen.

20200110_221918

IMG-20200111-WA0000

Morgen gaan we naar Philadelphia, de historisch plek waar het verdrag van onafhankelijkheid getekend is en Amerika onafhankelijk werd van Groot-Brittannië. In de avond gaan we naar Rafiki House, een plek waar internationale studenten bij elkaar komen. Dus morgen nog veel te doen!

1. Miranda Willemse:
    11 januari 2020
    Meegga vet dat jullie gwn de operatiekamer in mochten! Zo fijn dat de docenten weer andere kennen, je krijgt zo meer te zien dan wanneer je er nieuw bent. Ga zo door! ❤